tirsdag den 23. februar 2010

Ikke mere nu..


Jeg elsker sne og dets muligheder for aktivitet, men hader at fryse. Jeg er heller ikke tosset med at svede, men jeg hader virkelig at fryse.

Det er det hele. Fornemmelsen af følelsesløshed i tæerne og fingrene og de steder, det gør ondt, når kulden slår ind. Og langsomheden, hvormed varmen atter indfinder sig bagefter. Jeg kan simpelt hen ikke lide kulde. Kulde er mangel på varme. Kulde er minus. Kulde er frost og stilstand og knirken.

Der er ikke noget pænt at sige om kulde. Kulde præserverer, bevarer og fryser - og hvad skal vi med disse ting?

Jeg har altid elsket varme derimod. Ikke for meget og ikke for længe - og slet ikke, når jeg sover. Men jeg holder virkelig af stigende temperatur!.

Statistisk set burde vi have en ny istid nu. Eller for længe siden. Og den kommer jo en dag, og så skal vi alle sammen på vandring sydover, og der går længe, før vi kommer tilbage igen, for gennemsnitslængden for sådan en istid er 13.000 år. 13.000 nedfrosne, stillestående og døde år. Og jeg vil afsky hvert eneste et af dem.

Kig på Deres fryser, og kig på Deres ovn. Og overvej så, hvilken en af disse indretninger, der fylder Dem med mest glæde. Eller gå i svømmehallen og se, hvor De helst vil være: i saunaen eller under den kolde bruser?


Længe leve varmen.

I'm out :. Fisker

mandag den 22. februar 2010

I en ikke så nær fremtid..




Der er noget jeg ser frem til - jo vist der er meget jeg ser frem til- og dog står en enkel ting tilbage, svagt hævet over de andre. Vi taler noget så basalt som et stykke elektronik, men ikke bare et hvilket som helst stykke elektronik, næææh vi snakker en macbook pro. Ja, jeg tør da godt give udtryk for mine begejstringer.. men ja, er sgu blevet bidt af et galt æble og har udviklet mac-syndrom..
jeg SKAL have et eksemplar og det kan kun gå for langsomt! den vil i øvrigt stå smadder godt til min iphone.. ! så det ude, så kan i sige hvad i vil, men sådan er det bare

UH ja og helt uden at "referere" til nogen, så er jeg voldsomt glad, takker! Bum..

I'm out :. Fisker

Numero Uno




Nææææh, hva var nu det?.. Noget helt nyt og spændende, blogging.!
Any ways, så var den der og dette var mit første indlæg.. fedest at man skulle oprette en helt ny mailadresse, men lad nu det ligge for det er en glædens dag, hvis vi så samtidig lige ser bort fra ferien der løb som ind i helvede hurtigt ud i sandet - eller sneen, nærmere- :P
Håber jeg finder dette nye medie spændende og at dem der måske læser dette vil syntes det samme.. Altså en form for elektronisk symbiose mellem mig og eventuelle læsere, kunne være sejt.

Men for helvede jeg snakker allerede - eller taler for det er kun pappegøjer, og nogle enkelte pigebørn der snakker- for i forbindelse med at denne trang til at oprette en blog udviklede sig var det samtid også et krav fra min egen side at dedikere den første til mit største idol. En person der indenfor den journalistiske verden er definitionen på velformulerethed, en person der er helt sig selv og skider højt på alle normer.. Han er, som han selv formulerer det i sit aktuelle talkshow på Dr1, en meget stor mediestjerne. Han hedder Anders Lund Madsen (billedet øverst) og denne blog vil højst sansynligt måske komme til at blive præget en del af hans gøren, laden og hva han nu ellers skulle finde på.

hvis i har lyst, tid eller overskud så smid lige et par linjer om hva i syntes, så jeg ikk bare tåger derudaf i blinde.. UH, og selvfølgelig ode råd/erfaringer der kunne komme mig til gode.

I'm out, Fisker