
Jeg elsker sne og dets muligheder for aktivitet, men hader at fryse. Jeg er heller ikke tosset med at svede, men jeg hader virkelig at fryse.
Det er det hele. Fornemmelsen af følelsesløshed i tæerne og fingrene og de steder, det gør ondt, når kulden slår ind. Og langsomheden, hvormed varmen atter indfinder sig bagefter. Jeg kan simpelt hen ikke lide kulde. Kulde er mangel på varme. Kulde er minus. Kulde er frost og stilstand og knirken.
Der er ikke noget pænt at sige om kulde. Kulde præserverer, bevarer og fryser - og hvad skal vi med disse ting?
Jeg har altid elsket varme derimod. Ikke for meget og ikke for længe - og slet ikke, når jeg sover. Men jeg holder virkelig af stigende temperatur!.
Statistisk set burde vi have en ny istid nu. Eller for længe siden. Og den kommer jo en dag, og så skal vi alle sammen på vandring sydover, og der går længe, før vi kommer tilbage igen, for gennemsnitslængden for sådan en istid er 13.000 år. 13.000 nedfrosne, stillestående og døde år. Og jeg vil afsky hvert eneste et af dem.
Kig på Deres fryser, og kig på Deres ovn. Og overvej så, hvilken en af disse indretninger, der fylder Dem med mest glæde. Eller gå i svømmehallen og se, hvor De helst vil være: i saunaen eller under den kolde bruser?
Kig på Deres fryser, og kig på Deres ovn. Og overvej så, hvilken en af disse indretninger, der fylder Dem med mest glæde. Eller gå i svømmehallen og se, hvor De helst vil være: i saunaen eller under den kolde bruser?
Længe leve varmen.
I'm out :. Fisker
Ingen kommentarer:
Send en kommentar