fredag den 23. april 2010

mmmmh, så vi lidt glade igen



Lidt A. Lund Madsen litteratur. Nederst ligger Majudgaven af Euroman, den store blå bog er en samling af hans seneste klummer for JP og til sidst er Madsens ÆØÅ, hvor han omformulerer Volapyk men sine helt egne betydninger. De står mig alle nær!

Hejsa, og vær hilset på denne herlige fredag

Jeg er en anelse mere positivt indstillet idag, i kontrast til igår hvor jeg lov gallen flyde ud over denne her flade. Men idag er som sagt bedre. Weekenden vinker mig hid ude i horisonten, og lovende ser det ud.. Men ikke kun er det weekenden der bibringer til min eksponentiel stigende glæde, for jeg har netop sat min vel til rette i min medium bløde skole stol efter en lille udflugt til Kort og Godt kiosken på Sjælør St. Og netop denne udflugt tog en interessant drejning, for efter at have forladt vores lokale kebab pusher dryssede vi lige forbi kasselinjen i kiosken. Normalt har dette koncept, om at købe noget ekstra i sidste øjeblik aldrig tiltalt mig, men idag var en undtagelse.. For i samme sekund vi var på vej ud af butikken får jeg øjenkontakt med Anders Lund Madsen!! På et blad, vel at mærke. Euroman havde på en eller anden måde lokket selveste Hr. A. Lund til at posere på forsiden, iklædt et- må jeg sige, lidt fesent sommeroutfit- og det stopper skam ikke bare der, han havde ydermere givet et 5 sider langt interview om "Manden bag klovnen" hvilket jeg personligt syntes er en tilnærmelse af rang.. For så sidder der en eller anden fancy journalist (UUUUHA SE MIG) uden nogen boks at kunne placere Anders Lund i, og så får han bare stemplet "KLOVN"
Dog skulle det ikke have noget at sige i forhold til min begejstring, for jeg skulle have bladet og smed at hvad jeg havde i hænderne! Bladet skuffede ikke, og jeg sidder i skrivende stund med bladet helt tæt til kroppen og i med en sjælden men rar varme helt indeni.
Det bliver en god dag, det bliver en rigtig god dag..

I'm Out:. Fisker

torsdag den 22. april 2010

Og væk var skærmtrolden




Go' rigtig hjertelig gudsforladt lillefredag - den første da i resten af dit liv -

Jeg må være ærlig med dem, og fortælle at jeg er en smule trist, ikke over min livssituation som sådan - da denne i øvrigt går strygende - men over det sygelige faktum at min fredags begejstring er blevet betydeligt reduceret. Og nu tænker de sikkert at jeg ærger mig over diverse talent lorte propaganda programmer, alle medieflader flyder over med, lige holder en pause. Men nej, det er kun en gudsbenådet berigelse. For himlen er mit vidne på at jeg om noget hader det substansforladte lorte TV. Nu har man endelig følelsen af at kunne trække vejeret helt ned i bunden af lungerne uden fare for at trække noget ind der har været i nærheden af et sådan føromtalt talentprogram. Og så igen! fordi for nu at vende tilbage til det essentielle, hvilket i grunden bunder ud i at Anders Lund Madsen ikke længere sender sit berigende talkshow på DR 1 om fredagen omkring kl 22.00. Jeg hyrperventilerer en lille smule ved tanken om ikke længere at skulle se den lille elskværdige mand sidde bag sit bord, foran sit publikum og træde vande hele vejen gennem sit program, på sin helt egen krøllede vis. For jeg holder så meget af ham og det han kan, det udefinerbare fænomen der befinder helt ude i periferien af normalbegrebet men gang på gang fascinerer mig. Og TAK for det Anders, Tak!

Må i have en rigtig dejlig lillefredag!

I'm out:. Fisker

fredag den 9. april 2010

GOOD TIMES



Min kusine og jeg i Wagrain på en helt uforglemmelig skiferie!

Hejsa,
Håber de sidder godt for nu vil de blive udsat for en lind strøm af positivitet og livsglæde.
For det er fredag og Teknikfag har endnu ikke sat sine spor. Det er gråt udenfor men jeg har købt en cola og igen, det er fredag og weekenden skimtes lovende i horisonten. Meget lovende! Og uden at belemre dem med alt for mange langhårede detaljer, men jeg kan afsløre at den indebærer en smule shopping, festivitas/Bimlebamle ;) samt en hel søndag i Cyklingens tegn hvor Paris Rubaix spiller en væsentlig hovedrolle.

Men men, der er så meget at glæde sig over, eksempelvis er risikoen for at vi dør ved kollision med en meteor lige blevet forminsket efter Nasa opdagede en lille regnefejl. Denne regnefejl betyder at Cowi meteoren vil gå rundt regnet 500.000.000 km forbi vores solsystem. Og nu hvor vi kan ånde lettet op kan vi også glæde os over at storke igen er observeret i Danmark, nu hvor alle troede at de var blevet for fine til vores himmelstrøg. Og mon ikke der nu sidder en håndfuld kikkerbærende landsbytosser i Solrød og omegn, svært tilfredse med situationen. Jeg tror det, og jeg glæder mig på deres vegne nu hvor ingen andre gør det. For det er en kristen dyd at glæde sig på andres vegne, også selvom jeg er dybt u religiøs er det et koncept der tiltaler mig når nu jeg er i overskud af positivitet.

Jeg håber de vil få en glædelig weekend, og at de vil smile bare en enkelt gang mere end planlagt, for det smitter og så lever vi længere!

I'm out:. Fisker

fredag den 19. marts 2010

Nothing to say..


(Mit kosttilskud fra den gule måge)
Hejsa,
jeg vil starte med at sige at dette indlæg ikke har noget rigtig at byde på men syntes alligevel at det var et godt stykke tid siden sidst..
Min dag er gået med at undgå al faglig aktivitet - ja der begynder at vise sig et mønster for mine fredage men døm mig ikke! -
Jeg glæder mig over at jeg om under en uge skal med de to fedeste gutter på den fedeste skiferie. Samtidig ærger jeg mig over noget andet jeg føler bare løber ud i sandet, dog må vi fokusere på det positive og om lidt er det altså dejlig weekend!

hmm jeg har købt 2 bøger.. ja okay, der er som sagt ikke li sket det store.. eller jo det viser sig at min fysiske form var betydeligt bedre en frygtet :D hvilket er en voldsom optur..

hav nu for guds skyld en forbandet dejlig weekend og lev hver dag som var det din sidste.. osv. osv.

I'm out:. Fisker

fredag den 12. marts 2010

Light skal fucke af!


Jeg havde en meget ubehagelig oplevelse idag, - og ja det kan de så ligge til at dagen samtidig bød på usandsynligt meget teknikfag - jeg var forbi netto i et af vores utallige selv-planlagte frikvarterer og følte mig lækkersulten, men med det igangværende helseflip i tankerne måtte jeg finde en måde hvormed jeg kunne blæse og have mel i munden. Så jeg tænkte, min gamle ven Blå Gajol på pastil form, var et fantastisk alternativ til diverse andre usunde produkter netto placerer i en irriterende øjenhøjde. I made up my mind og købte en fin 2 i en pakke for den favorable pris af 11,50 KR. Glad og Selvtilfreds spankulerede jeg mod skolen igen, kun med en' enkelt ting i tankerne, nemlig at konsumere de to pakker hurtigere end jeg kunne starte min ynkelige computer op.

Jeg nåede kun akkurat inden for skolens grund før jeg, ud af jakkelommen hev dobbeltpakken med den karakteristiske blå farve. Det banderole agtige plastic blev flået af og indholdet af første nummer fandt hurtigt vejen til min mund. Det skal siges at antallet af konsumerede gajoler, for mit vedkommende nærmer sig noget lignende antallet af decimaler i pi. For sekundet efter den første gajol havde ramt min tunge, vågnede et ondskab der sjældent kendetegner mig. Efter promte at have spyttet det uønskede element ud af min mund, griber jeg i min lomme og får fat i pakken hvormed gajolen kom fra. Gudhjælpeme om pakken ikke var klædt ud som originale gajoler, men med et lille diskret mærke påklistret pakken hvorpå der stod SUKKERFRI..... Denne lille tilføjelse ville få det der står med småt i en reklame på TV shop til at fremstå som skriftstørrelse 36. Jeg føler mig snydt og udnyttet på det groveste, og jeg agter at skrive en uddybende klage til de ansvarlige, Galle og Jessen AS. for dette skal stoppes omgående!

Aldrig har en weekend startet så dårligt ud, og selvom den ser lovende ud så var denne oplevelse ganske vederstykkelig. For det kan ikke siges nok gange i et offentligt medie som dette >> JEG HADER LIGHT << jeg kan virkelig ikke fordrage det og har aldrig fattet konceptet, det smager jo direkte grimt!

Hav en rigtig dejlig weekend!

I'm out:. Fisker

fredag den 5. marts 2010

Tak Anders, tak!


Min bror og mig..


SÅ kunne den være der. ^^Weekenden^^! Det holdt faneme os hådt op da bakken! Og uden førstehjælp - i form af alt for mange af de der kalorier der eftersigende er frygtelig ondskabsfulde, og ligger på lur i de netop aller mest lækre sager - var jeg omkommet inden at have krydset målstregen. Jeg brækkede alle de bedrevidende, løftede pegefingre der stilede sig i vejen for mig, med råd om grønt og pis og rullede mig i lækkerier fra superbrugsen i Valby. Daniel fra frugt og grønt, Andreas fra slagteren, bolletoget, lømlen, samt Nezzo har også en aktie i min overlevelse, og til dem skal lyde et hjertens tak! dagen idag der kraftigt var præget af Teknikfag (før omtalt i tidligere blog) fik dog en ende og med en super lækker fredags-cafe var fundamentet ligesom lagt til affyringsrampen hvormed Anders L. Madsen kl 22:00 skulle give MAX gas i sit Talkshow på DR1.. Han indfriede forventningerne og på sin helt egen krøllede men geniale facon klippede han båndet over til en voldsom dejlig weekend..

Må jeres weekend blive mindst lige så god, som jeg forudser min egen bliver, og god nat

I'm Out:. Fisker

Vi burde alle spænde hjelmen!


Nu, som i lige nu sidder jeg i min klasse med et par super dejlige drenge. Og med det mener jeg selvfølgelig at jeg nyder deres selskab og deres sjove indspark, med mangel på nogen som helst faglig relevans for det vi egentlig burde lave. Nemlig Teknikfag, også bedre kendt som Byggeri og energi. Vi har fået eksamenprojektet og ingen af os har nok ikke helt fatte vigtigheden af denne begivenhed. Men deadlinen er jeg ved ikke hvor mange uger ud i fremtiden, så den står på hygge og small talk men samtidig pakket ind i en form for Teknikfags faglige gloser smidt ind tilfældigt, for vi alle kan leve i den tro at læren ikke mistænker os for værende kørt helt af sporet. -puuhaa lang sætning uden punktum-
men som sagt har vi fået projekt, det endelige projekt i dette gudsforladte fag, et fag hvor jeg aldrig har kunde finde relevans i forhold til mit videre uddannelsesforløb. Et fag der fylder 1/3 af mit skema og ligger sig som en overvægt af grøn nedern masse ude i højre hjørne. Snilt i stand til at kvæle enhver form for forventnings glæde op til weekenden. Jeg kan først puste ud og nyde min frihed kl 17:05 fredag eftermiddag. Tak Htx

I'm Out:. Fisker

mandag den 1. marts 2010

Vand under broen




Dårlige undskyldninger er der som man siger nok af, så dem dropper vi.
Men her er jeg så igen, ældre, visere, flottere og ikke mindst med lidt på hjertet. For der er ikke sket så lidt, hvis man kikker tilbage på de forgangne 3-4 dage. For i denne pulje nævner jeg bare i flæng nærkontakt med politiet, risky omgang med lektier, overdreven indtag af poloer samt opdagelsen af et lækkert nyt site, nemlig Topman.com. Og specielt den sidste oplevelse kommer nok til at have den største impact på min økonomi da sitet tilbyder urimeligt fede sager, og så er det jo ude af mine hænder!
Overstående billede er fra Kulør, hvor drengene og en hvis babe med veninde, var ude og danse moderne, en usandsynelig fed aften der ikke fik for lidt. Sjovt er så at selv samme fyre skal sammen på ferie til Wagrain, henholdsvis 2 på ski og undertegnede på Board og jeg kan med ord ikke beskrive hvor meget jeg ser frem til den tur! Countdown: 25 dage!

I'm out:. Fisker

tirsdag den 23. februar 2010

Ikke mere nu..


Jeg elsker sne og dets muligheder for aktivitet, men hader at fryse. Jeg er heller ikke tosset med at svede, men jeg hader virkelig at fryse.

Det er det hele. Fornemmelsen af følelsesløshed i tæerne og fingrene og de steder, det gør ondt, når kulden slår ind. Og langsomheden, hvormed varmen atter indfinder sig bagefter. Jeg kan simpelt hen ikke lide kulde. Kulde er mangel på varme. Kulde er minus. Kulde er frost og stilstand og knirken.

Der er ikke noget pænt at sige om kulde. Kulde præserverer, bevarer og fryser - og hvad skal vi med disse ting?

Jeg har altid elsket varme derimod. Ikke for meget og ikke for længe - og slet ikke, når jeg sover. Men jeg holder virkelig af stigende temperatur!.

Statistisk set burde vi have en ny istid nu. Eller for længe siden. Og den kommer jo en dag, og så skal vi alle sammen på vandring sydover, og der går længe, før vi kommer tilbage igen, for gennemsnitslængden for sådan en istid er 13.000 år. 13.000 nedfrosne, stillestående og døde år. Og jeg vil afsky hvert eneste et af dem.

Kig på Deres fryser, og kig på Deres ovn. Og overvej så, hvilken en af disse indretninger, der fylder Dem med mest glæde. Eller gå i svømmehallen og se, hvor De helst vil være: i saunaen eller under den kolde bruser?


Længe leve varmen.

I'm out :. Fisker

mandag den 22. februar 2010

I en ikke så nær fremtid..




Der er noget jeg ser frem til - jo vist der er meget jeg ser frem til- og dog står en enkel ting tilbage, svagt hævet over de andre. Vi taler noget så basalt som et stykke elektronik, men ikke bare et hvilket som helst stykke elektronik, næææh vi snakker en macbook pro. Ja, jeg tør da godt give udtryk for mine begejstringer.. men ja, er sgu blevet bidt af et galt æble og har udviklet mac-syndrom..
jeg SKAL have et eksemplar og det kan kun gå for langsomt! den vil i øvrigt stå smadder godt til min iphone.. ! så det ude, så kan i sige hvad i vil, men sådan er det bare

UH ja og helt uden at "referere" til nogen, så er jeg voldsomt glad, takker! Bum..

I'm out :. Fisker

Numero Uno




Nææææh, hva var nu det?.. Noget helt nyt og spændende, blogging.!
Any ways, så var den der og dette var mit første indlæg.. fedest at man skulle oprette en helt ny mailadresse, men lad nu det ligge for det er en glædens dag, hvis vi så samtidig lige ser bort fra ferien der løb som ind i helvede hurtigt ud i sandet - eller sneen, nærmere- :P
Håber jeg finder dette nye medie spændende og at dem der måske læser dette vil syntes det samme.. Altså en form for elektronisk symbiose mellem mig og eventuelle læsere, kunne være sejt.

Men for helvede jeg snakker allerede - eller taler for det er kun pappegøjer, og nogle enkelte pigebørn der snakker- for i forbindelse med at denne trang til at oprette en blog udviklede sig var det samtid også et krav fra min egen side at dedikere den første til mit største idol. En person der indenfor den journalistiske verden er definitionen på velformulerethed, en person der er helt sig selv og skider højt på alle normer.. Han er, som han selv formulerer det i sit aktuelle talkshow på Dr1, en meget stor mediestjerne. Han hedder Anders Lund Madsen (billedet øverst) og denne blog vil højst sansynligt måske komme til at blive præget en del af hans gøren, laden og hva han nu ellers skulle finde på.

hvis i har lyst, tid eller overskud så smid lige et par linjer om hva i syntes, så jeg ikk bare tåger derudaf i blinde.. UH, og selvfølgelig ode råd/erfaringer der kunne komme mig til gode.

I'm out, Fisker