fredag den 23. april 2010

mmmmh, så vi lidt glade igen



Lidt A. Lund Madsen litteratur. Nederst ligger Majudgaven af Euroman, den store blå bog er en samling af hans seneste klummer for JP og til sidst er Madsens ÆØÅ, hvor han omformulerer Volapyk men sine helt egne betydninger. De står mig alle nær!

Hejsa, og vær hilset på denne herlige fredag

Jeg er en anelse mere positivt indstillet idag, i kontrast til igår hvor jeg lov gallen flyde ud over denne her flade. Men idag er som sagt bedre. Weekenden vinker mig hid ude i horisonten, og lovende ser det ud.. Men ikke kun er det weekenden der bibringer til min eksponentiel stigende glæde, for jeg har netop sat min vel til rette i min medium bløde skole stol efter en lille udflugt til Kort og Godt kiosken på Sjælør St. Og netop denne udflugt tog en interessant drejning, for efter at have forladt vores lokale kebab pusher dryssede vi lige forbi kasselinjen i kiosken. Normalt har dette koncept, om at købe noget ekstra i sidste øjeblik aldrig tiltalt mig, men idag var en undtagelse.. For i samme sekund vi var på vej ud af butikken får jeg øjenkontakt med Anders Lund Madsen!! På et blad, vel at mærke. Euroman havde på en eller anden måde lokket selveste Hr. A. Lund til at posere på forsiden, iklædt et- må jeg sige, lidt fesent sommeroutfit- og det stopper skam ikke bare der, han havde ydermere givet et 5 sider langt interview om "Manden bag klovnen" hvilket jeg personligt syntes er en tilnærmelse af rang.. For så sidder der en eller anden fancy journalist (UUUUHA SE MIG) uden nogen boks at kunne placere Anders Lund i, og så får han bare stemplet "KLOVN"
Dog skulle det ikke have noget at sige i forhold til min begejstring, for jeg skulle have bladet og smed at hvad jeg havde i hænderne! Bladet skuffede ikke, og jeg sidder i skrivende stund med bladet helt tæt til kroppen og i med en sjælden men rar varme helt indeni.
Det bliver en god dag, det bliver en rigtig god dag..

I'm Out:. Fisker

torsdag den 22. april 2010

Og væk var skærmtrolden




Go' rigtig hjertelig gudsforladt lillefredag - den første da i resten af dit liv -

Jeg må være ærlig med dem, og fortælle at jeg er en smule trist, ikke over min livssituation som sådan - da denne i øvrigt går strygende - men over det sygelige faktum at min fredags begejstring er blevet betydeligt reduceret. Og nu tænker de sikkert at jeg ærger mig over diverse talent lorte propaganda programmer, alle medieflader flyder over med, lige holder en pause. Men nej, det er kun en gudsbenådet berigelse. For himlen er mit vidne på at jeg om noget hader det substansforladte lorte TV. Nu har man endelig følelsen af at kunne trække vejeret helt ned i bunden af lungerne uden fare for at trække noget ind der har været i nærheden af et sådan føromtalt talentprogram. Og så igen! fordi for nu at vende tilbage til det essentielle, hvilket i grunden bunder ud i at Anders Lund Madsen ikke længere sender sit berigende talkshow på DR 1 om fredagen omkring kl 22.00. Jeg hyrperventilerer en lille smule ved tanken om ikke længere at skulle se den lille elskværdige mand sidde bag sit bord, foran sit publikum og træde vande hele vejen gennem sit program, på sin helt egen krøllede vis. For jeg holder så meget af ham og det han kan, det udefinerbare fænomen der befinder helt ude i periferien af normalbegrebet men gang på gang fascinerer mig. Og TAK for det Anders, Tak!

Må i have en rigtig dejlig lillefredag!

I'm out:. Fisker

fredag den 9. april 2010

GOOD TIMES



Min kusine og jeg i Wagrain på en helt uforglemmelig skiferie!

Hejsa,
Håber de sidder godt for nu vil de blive udsat for en lind strøm af positivitet og livsglæde.
For det er fredag og Teknikfag har endnu ikke sat sine spor. Det er gråt udenfor men jeg har købt en cola og igen, det er fredag og weekenden skimtes lovende i horisonten. Meget lovende! Og uden at belemre dem med alt for mange langhårede detaljer, men jeg kan afsløre at den indebærer en smule shopping, festivitas/Bimlebamle ;) samt en hel søndag i Cyklingens tegn hvor Paris Rubaix spiller en væsentlig hovedrolle.

Men men, der er så meget at glæde sig over, eksempelvis er risikoen for at vi dør ved kollision med en meteor lige blevet forminsket efter Nasa opdagede en lille regnefejl. Denne regnefejl betyder at Cowi meteoren vil gå rundt regnet 500.000.000 km forbi vores solsystem. Og nu hvor vi kan ånde lettet op kan vi også glæde os over at storke igen er observeret i Danmark, nu hvor alle troede at de var blevet for fine til vores himmelstrøg. Og mon ikke der nu sidder en håndfuld kikkerbærende landsbytosser i Solrød og omegn, svært tilfredse med situationen. Jeg tror det, og jeg glæder mig på deres vegne nu hvor ingen andre gør det. For det er en kristen dyd at glæde sig på andres vegne, også selvom jeg er dybt u religiøs er det et koncept der tiltaler mig når nu jeg er i overskud af positivitet.

Jeg håber de vil få en glædelig weekend, og at de vil smile bare en enkelt gang mere end planlagt, for det smitter og så lever vi længere!

I'm out:. Fisker