torsdag den 22. april 2010

Og væk var skærmtrolden




Go' rigtig hjertelig gudsforladt lillefredag - den første da i resten af dit liv -

Jeg må være ærlig med dem, og fortælle at jeg er en smule trist, ikke over min livssituation som sådan - da denne i øvrigt går strygende - men over det sygelige faktum at min fredags begejstring er blevet betydeligt reduceret. Og nu tænker de sikkert at jeg ærger mig over diverse talent lorte propaganda programmer, alle medieflader flyder over med, lige holder en pause. Men nej, det er kun en gudsbenådet berigelse. For himlen er mit vidne på at jeg om noget hader det substansforladte lorte TV. Nu har man endelig følelsen af at kunne trække vejeret helt ned i bunden af lungerne uden fare for at trække noget ind der har været i nærheden af et sådan føromtalt talentprogram. Og så igen! fordi for nu at vende tilbage til det essentielle, hvilket i grunden bunder ud i at Anders Lund Madsen ikke længere sender sit berigende talkshow på DR 1 om fredagen omkring kl 22.00. Jeg hyrperventilerer en lille smule ved tanken om ikke længere at skulle se den lille elskværdige mand sidde bag sit bord, foran sit publikum og træde vande hele vejen gennem sit program, på sin helt egen krøllede vis. For jeg holder så meget af ham og det han kan, det udefinerbare fænomen der befinder helt ude i periferien af normalbegrebet men gang på gang fascinerer mig. Og TAK for det Anders, Tak!

Må i have en rigtig dejlig lillefredag!

I'm out:. Fisker

Ingen kommentarer:

Send en kommentar